Sociální sítě určitě nepodceňujte. Stejně tak je také nepřeceňujte. Ekosystém sociální sítí je pro každou platformu zcela individuální. To co vám v jedné bude fungovat skvěle, bude v jiné naprostým propadákem a investice vyhodíte tak říkajíc z okna. Pomůžeme vám s identifikací vašich cílových skupin a společně si řekneme, která ze sociálních sítí bude právě pro vaše podnikání tou správnou volbou. Neváhejte nás kontaktovat. Jsme vaši marketingoví manažeři.
- Identifikujeme vaše cílové skupiny na sociálních sítích.
- Navrhneme pro vás marketingové strategie pro jednotlivé sociální sítě.
- Pomůžeme vám se správnou interpretací statistických dat.
- Vybereme vhodného partnera, v podobě agentury nebo specialisty, pro správu sociálních sítí.
- Jako vaši marketingoví manažeři odborně povedeme strategii kampaní na sociálních sítích.
- Zajistíme vám dlouhodobou kontinuitu strategie kampaní na sociálních sítích.
- Ustálíme jednotný, dlouhodobý a vámi vyžadovaný styl reportingu.
Využijte služeb vašeho outsourcovaného marketingového manažera. Jsme připraveni vám okamžitě pomoci. Stačí, abyste nás právě teď kontaktovali a vše potřebné si domluvíme.
V marketingu existuje téměř nekonečné množství strategií. Mohou fungovat v jediném marketingovém kanálu „single channel“ nebo jich firmy v lepším případě kombinují několik „multi channel“. S určitostí se dá říci, že sociální sítě jsou marketingovým kanálem, jehož efekt je téměř okamžitý.
Sociální sítě velmi efektivně využívají informace o uživateli. Výsledkem je poskytování vysoce relevantních reklam, a to na základě interakcí uživatelů v rámci konkrétní platformy. V případě, kdy je strategie reklamy nastavená správně, a to v souladu se stanovenými cíli a socio-demografickými údaji uživatelů sociální sítě, může taková reklama zajistit obrovský a okamžitý nárůst konverzí (prodeje, kontaktů, návštěv, stažení, apod.) s velmi nízkými vstupními náklady.
Jaké jsou výhody reklamy na sociálních sítích?
Okamžitá odezva, přijatelná cena, široký zásah.
Víme, že většina reklamních kanálů, ať už online nebo offline vyžaduje k dosažení výsledků (návratnost investic, návštěvnost, nákup, interakce se značkou) určitou dobu. Reklama v tisku, v televizi nebo na billboardech je zejména o obecném povědomí o značce, produktu nebo službě. Obsahový marketing na internetu potřebuje rovněž více času, než začne generovat požadované konverze nebo plnit stanovené cíle. Další online reklamní kanály, jako například Sklik nebo AdWords mají výsledky konzistentní a obvykle se vzrůstající tendencí. Nicméně trvá delší dobu, než začnou fungovat optimálně. Je důležité být trpělivý a nepropadat panice z toho, že konverze rostou pomaleji.
Správně zvolená strategie reklamy na sociálních sítích vám může pomoci k dosažení okamžitých výsledků s relativně konzistentním vývojem v delším časovém horizontu. Velmi obezřetně byste měli přistupovat ke spolupráci s influencery. Nejde o ně samotné, ale hlavně o vaše očekávání. Výsledky se dostaví relativně rychle, ale jedná se spíše o nárazové úspěchy, které nezaručují kontinuální plnění cílů. Tyto dobré výsledky velmi rychle opadnou, ale finální náklady za influencera a využití jeho prostoru, se mohou vyšplhat velmi vysoko.
V České republice je 5,7 milionů aktivních uživatelů sociálních sítí (data z roku 2019). Socio-demografické rozdělení je relativně vyrovnané: ženy 48,2 % a muži 51,8 %.
Výhody reklamy na sociálních sítích
- Rychle zvýšíte objem prodejů a vaše rostoucí fanouškovská základna ovlivní pozitivní vnímání vaší značky, produktu nebo vašich služeb.
- Využíváte data z obsahu, který aktivně generují sami uživatelé, čímž se automaticky stávají ideálními příjemci pro vaši reklamu. Toto zajistí vysoký výkon vašich reklam.
- Dokážete velmi efektivně cílit na nové a vracející se zákazníky (efektivně optimalizujete náklady na reklamu).
- Můžete sami efektivně vytvářet A / B testování reklam, a to přímo za běhu, díky přesným analytickým nástrojům jednotlivých platforem.
Na jakých faktorech závisí výběr sociální sítě pro efektivní reklamu
- na jaké síti je vaše cílová skupina nejvíce koncentrovaná
- na jaké síti je vaše cílová skupina nejlépe přístupná k reklamním sdělením
- na jaké síti dochází k nejefektivnější interakci cílových skupin (vyžaduje testování)
Facebook: > 5,3 milionů uživatelů
Instagram: > 2,3 milionů uživatelů
LinkedIn: > 1,5 milionů uživatelů
Twitter: > 0,4 milionů uživatelů
Snapchat: > 0,6 milionů uživatelů
Reklama na Facebooku
Facebook je celosvětově nejuniverzálnější sociální sítí.
V České republice, s více než 5 miliony aktivních uživatelů, je jeho reálný dosah až na polovinu obyvatelstva jednoznačně základním stavebním prvkem reklamy. Tuto síť nemůžeme v marketingovém plánování pominout. Ať už je vaše marketingová strategie založená na prodeji nebo na zvýšení povědomí o značce a zvýšení afinity cílových skupin ke značce.
Facebook umožňuje pokročilejší cílení, než kterákoli jiná reklamní platforma na světě. Inzerenti mohou cílit demograficky, podle zájmů, pohlaví nebo věku, nebo více sofistikovaně, například podle poslední aktivity uživatele a mnoha dalších neuvěřitelně cenných kritérií.
Je reklama na Facebooku cenově přijatelná?
Cena se velmi liší v závislosti na několika faktorech, podle kterých se snažíte cílit. Rozpočet, publikum, délka trvání kampaně, socio-demografické cílení. Obecně ale platí, že čím více peněz utratíte, tím efektivnější bude algoritmus Facebooku pro kvalitnější cílení reklamy, což v průběhu času zvýší výkon vaší reklamy. Je to logický tah Facebooku, kdy inzerenty „zvýhodňuje“ levnější a efektivnější reklamou v návaznosti na objemu vložené investice v co nejdelším časovém úseku.
Samotným nastavením limitu pro reklamu si určíte, kolik chcete do reklamní kampaně investovat. Následným nastavením širokého množství parametrů vám Facebook nabídne odhadovaný počet uživatelů vybrané cílové skupiny. Následně je pak vše na algoritmu Facebooku, aby doručila maximální možný počet zhlednutí, prokliků nebo jiných interakcí. V obecné rovině se tak můžeme bavit o řádových hodnotách desítek haléřů nebo nižších jednotek korun za proklik, což činí z Facebooku nejlevnější formu CPC reklamy, respektive CPT reklamy.
Reklama na Instagramu
Pro každého, kdo má vizuálně líbivý produkt.
Instagram v Česku používá přes 2,3 milionu aktivních uživatelů. Na první pohled by se mohlo zdát, že poloviční uživatelský potenciál oproti Facebooku bude mít za následek citelně horší výsledky. Zdání, jako vždy, klame a Instagram se na rozdíl od Facebooku může pyšnit obrovskou mírou interakce uživatelů. Díky Instagramu nabral pojem influencer obřích rozměrů. Dnešní nejúspěšnější influenceři se živí „pouze“ vkládáním fotek, řekněme přesněji – reklamního obsahu na své profily. Inzerenti jsou ochotni jim platit velké množství peněz, které jsou samozřejmě odvislé od počtu followers daného influencera. Inzerent tak velmi jednoduše může předem analyzovat, jak velkou skupinu přes daného influencera osloví. Navíc, každý influencer si vytváří vlastní konzistentní obsah svého profilu, takže i v tomto je velmi jednoduché se zorientovat, jaký typ cílové skupiny chce inzerent oslovit.
V čem spočívá síla Instagramu
Instagram je o kvalitních obrázcích a videích. Nejlepších výsledků dosahují inzerenti, kteří mají možnost tvořit velmi kvalitní foto nebo video obsah. Instagram tedy není prvoplánově pro každého. Jeho velká síla se může velmi rychle obrátit proti inzerentovi, který bude na Instagram dávat vizuálně nekvalitní obsah. Majoritní podíl uživatelů tvoří ženy a obecně lidé ve věku do 30 let. I tento fakt by měl být každým inzerentem zvážený. Pokud tedy vaše služba nebo váš produkt splňuje tato základní kritéria, bude pro vás Instagram tou správnou volbou.
Je reklama na Instagramu cenově přijatelná?
Vzhledem k tomu, že je Instagram součástí Facebooku, cenová politika je víceméně stejná. Jinak to ale je se samotnou efektivitou vynaložených investic. Velmi jednoduše se může stát, že reklama a její cena, která vám bezvadně funguje na Facebooku a je pro vás ekonomicky výhodná, bude na Instagramu mít naprosto opačný výsledek. Tedy docílíte ve stanoveném budgetu mizivou interakci, čímž se vám samotná reklama výrazně prodraží. Toto pak samozřejmě funguje i naopak. Cena reklamy na Instagramu jednoznačně záleží na kvalitně obrazového nebo video obsahu.
Například Victoria’s Secret zaznamenala v průměru 2 078 lajků na jeden příspěvek na Facebooku, ale oproti tomu, v průměru 283 030 lajků na Instagramu. Pokud bychom toto přepočítali na jakýkoliv cílový budget, rozdíl v ceně za lajk (interakci) bude astronomický.
Reklama na LinkedIn
LinkedIn je ideální pro velké firmy z B2B marketingu nebo HR marketingu.
LinkedIn je další jedinečná sociální platforma, která se točí především kolem B2B marketingu a HR marketingu. LinkedIn má v Česku více než 1,5 milionu aktivních uživatelů. Rozložení mezi muži a ženami je poměrně vyrovnané. Oproti Facebooku a Instagramu je značný rozdíl ve věkové skupině uživatelů, která u LinkedInu zahrnuje uživatele starší 30 let.
Reklama na LinkedIn je, na rozdíl od ostatních sociálních sítí, šitá na míru pro hledání zákazníků v oblasti B2B byznysu. Tato platforma má skvělé výsledky u reklam zejména v průmyslových oblastech podnikání. Naprosto se tímto vymyká tradičním sociálním sítím, kde s B2B reklamou téměř nemáte šanci uspět. Stejně tak je nejvhodnější variantou pro firmy nebo inzerenty propagující služby. Pokud vaše služby nebo produkty nemůžete kvalitně prezentovat formou atraktivního videa nebo obrázku, je LinkedIn tou pravou a možná také jedinou volbou ze sociálních sítí. Stejně tak pokud děláte B2B marketing nebo HR marketing je LinkedIn ideálním prostorem pro vaši propagaci.
Je reklama na LinkedIn cenově přijatelná?
Průměrná cena za klik (CPC) se na síti LinkedIn pohybuje výrazně výše, než u jiných sociálních sítí. Je to dáno samotnou podstatou této sítě a vysokou mírou kvality obsahu, který se na této síti generuje. V průměru se může pohybovat od 80 Kč za klik, ale může klidně vyšplhat až ke 250 Kč CPC. Nesmí se na to ale pohlížet prvoplánově jako na drahou reklamu. V oblasti B2B a HR je takováto investice svojí hodnotou srovnatelná s investicí jednotek korun v oblasti B2C.
Reklama na Twitteru
Twitter umí efektivně oslovit potenciální klienty malých firem a středních firem.
Twitter byl do jisté míry revolucí v poskytování zejména tedy zpravodajského obsahu. Obrovská ne/výhoda v omezeném počtu znaků pro tweet je vlastně základem jeho úspěchu. Na rozdíl od jiných sociálních sítí nutí jeho uživatele si pořádně rozmyslet, co chtějí napsat. Výsledné sdělení je tedy krátké, věcné, přímé, úderné a v dnešní zrychlené době nezabere tolik času si jej přečíst. Twitter je extrémně efektivní platformou pro komunikaci ve stylu krátkých „tiskových prohlášení“. Základna v České republice se 400 000 uživateli sice není bůh ví jak ohromující, ale pokud svoji cílovou skupinu naučíte sledovat váš twitterový profil, díky zajímavému obsahu, je tato platforma velmi efektivním nástrojem pro PR marketing. Současně může být velmi zajímavou informací, zejména pro malé firmy, kdy Twitter uvádí, že jeho uživatelé nakupují 6-9x za měsíc, přičemž 60 % z nich právě u malých nebo středních firem.
Reklama na Twitteru má úplně jiné pojetí, než reklamy na jiných sociálních sítích. E-shopy dnes používají reklamy na Twitteru primárně k zvyšování povědomí o značce a k propagaci konkrétních produktů.
Je reklama na Twitteru cenově přijatelná?
Twitter není typickou platformou pro reklamu. Přesto jej ale mnoho inzerentů využívá. V průměru se uvádí cena za tisíc zobrazení (CPM) kolem 250 Kč a průměrná cena za klik kolem 5 Kč CPC.
Reklama na Snapchatu
Pozice Snapchatu mezi sociálními sítěmi je v mnoha směrech relativně těžko uchopitelná. Když řekneme, že většina české populace v produktivním věku nechápe podstatu Snapchatu, nebude to nijak zesměšňující tvrzení. Je to fakt. Věková skupiny Snapchatu je 14-24 let a to i z pohledu reklamního byznysu není v našich končinách ta pravá skupina určená pro konzumaci reklamy s výsledkem nákupu produktu nebo služby. Z pohledu efektivního marketingu nemá Snapchat v ČR reálné efektivní využití. Ve spojení s poměrně drahým reklamním prostorem je platforma Snapchat pro české inzerenty zatím nezajímavá, spíše odrazující.