Strategický marketing je neodmyslitelnou součástí správného marketingového plánování. Vždy se nám v tomto úvodním kroku jedná o identifikaci vaší společnosti, identifikaci cílových skupin a identifikaci vaší konkurence. Vždy je velmi důležité správné nastavení cílů a způsobů implementace marketingové strategie do fungování vaší společnosti. Abychom všechny tyto jednotlivé kroky popsali správně, budeme vycházet z marketingových analýz, které nám poskytnou potřebná ostrá data, která následně dokážeme využít pro stanovení dalších kroků.
Strategický marketing má pro společnost zásadní význam. Pomáhá k její správné orientaci v konkurenčním prostředí. Vaše firma bude mít jasný přehled o tom, jak si aktuálně oproti konkurenci vede, kde jsou vaše silné stránky a hlavně, kde jsou vaše slabiny, na kterých byste měli zapracovat a posunout vaši společnost o kus dál.
Zásadní přínos strategického marketingu zasahuje také do obchodní činnosti společnosti. Pomáhá ke zefektivnění způsobu nabízení produktů nebo služeb a optimalizaci nákladů na marketing. Současně ale také velmi přesně definuje například změny preferencí zákazníků v čase, čímž jednoznačně napomáhá také dalšímu vývoji produktů a služeb tak, aby s nimi byli zákazníci spokojeni i v budoucnu.
Strategický marketing je něco úplně jiného než marketingová strategie. Strategický marketing označuje proces, který odlišuje vaši společnost od konkurence s využitím silných stránek vaší společnosti. Marketingová strategie už je cílená na vaše produkty nebo služby a jejím úkolem je finální přeměna potenciálních zákazníků v reálné zákazníky, kteří si vaše produkty zakoupí nebo si objednají vaše služby.